Nu är det klart! Ny krögare på Drottningskärs kastell blir det nystartade företaget Castej! Bakom det nya bolaget står Karlskrona-profilerna Christer Eriksson, Cajam AB, och Tobbe Jonsson, Estej AB.
En bra restaurangverksamhet på ett besöksmål som Drottningskärs Kastell är en mycket viktig pusselbit, säger Pär Lundby Israelsson, tf. VD på Destination Karlskrona.
Det finns en stabilitet, driv och erfarenhet i denna duo, som blir bra för oss, och vi ser fram emot att tillsammans vidareutveckla platsen Drottningskärs kastell, fortsätter Pär.
Det ska bli sååå fantastiskt kul att få driva restaurangen Kastellets Krog i år igen. Efter vårt super-roliga ”träningsläger” sommaren 2023 ute på Drottningskärs kastell, där vi lärde oss otroligt mycket, har vi nu möjlighet att ta ännu ett kliv framåt, säger Tobbe Jonsson och Christer Ericsson på Castej AB.
Vi kommer att försöka axla det stora ansvaret som vi har fått och vi lovar att göra vårt allra, allra bästa och gärna lite till, fortsätter Tobbe och Christer.
Kastellets Krog kommer att erbjuda en matsedel med huvudsakligen lokala produkter samt även fikamöjligheter.
Restaurangen kommer ha följande öppettider mellan 14 juni – 17 augusti:
Söndag – torsdag: Kl. 11.00 - 18.00
Fredag – lördag: Kl. 11.00 - 22.00
(Vid konserter kan andra öppettider gälla.)
I tillägg har restaurangen även öppet under evenemang och bokningar under hela året. Enklare fika kommer att finnas under helgerna i maj och juni.
Jag är väldigt glad över att vi via Castej får en stabil organisation, en trygg värdegrund och en lång erfarenhet inom restaurang- och eventbranschen, som kommer att ta hand om restaurangverksamheten på Drottningskärs kastell på bästa sätt, säger Marie Chen, besöksmålsutvecklare på Drottningskärs kastell, Destination Karlskrona.
Kontaktpersoner:
Marie Chen, besöksmålsutvecklare
0455-30 46 46, drottningskarskastell@karlskrona.se
Christer Ericsson
0708-66 16 66 christer.ericsson@cajam.se
Destination Karlskrona AB är ett helägt kommunalt bolag med uppdrag att tillsammans med näringslivet utveckla och positionera Karlskrona, som en attraktiv plats för boende, besökare, nya invånare och investeringar. Destination Karlskrona AB är även Karlskronas DMO (Destination Management Organisation) som bedriver nationell och internationell destinationsmarknadsföring mot besökare via det turistiska varumärket Visit Karlskrona.